Daydream Sanctuary Features

Saturday, October 2, 2010

Durarara!! - Episode 12.5


The professor stole the weapon and escaped the organization, but he was cornered eventually... He entrusts it to the beautiful psychic and dies!

The "beautiful psychic" that got the "weapon" in DRRR!! RL version is Orihara Izaya.

*laughing so hard.... it lasted for quite a long time*

*finally returns to her senses.... somehow* Ahahahaha xD Okayz. let me distract myself with this totally random scene from some manga:

Recognize familiar characters there? Shocking to see them casually in a fastfood restaurant together, yes or YES? LOLz

Alright, now onto this special episode that takes place between Episode 12 and Episode 13~

[ THE STAFF MEMBERS ARE GENIUSES AS USUAL ]

(PLEASE TELL ME THAT THIS HABIT OF ISAAC AND MIRIA CAMEOS IS A HINT THAT BRAINS BASE IS PLANNING TO MAKE A BACCANO! SEQUEL SOON!!! PLEASE! PLEASE! PLEASE! PLEASE! PLEASE! PLEASE!)
Here they go again with a unique narration style, explaining to you what the heck is going on as it features what happened earlier part by part later in the episode. I'm so pleased that the staff doesn't run out of creativity, and they still manage to execute them well. *worships*
My complain though is the Engrish.... seriously, they should get voice actors that can speak the language better. They're not major characters anywayz. They should've had enough budget for that by now T_T

[ WALKER AND HIS NOVEL OF AWESOME ]

(I WANT SHIZAYA DOLLS TO PLAY WITH TOO!!!! xD)
It was so cute to watch how much Walker insisted that everything that he has been writing in his novel is becoming a reality. Haha! Some had been pretty close to what really happened, but most of them are more of.... what he insists to be close to what he wrote to his novel, hehe.
I like the story he makes.... they're so out of this world. As a fiction lover, I find it entertaining~ Hehe. And through Walker, we could see that Narita-sensei has more interesting story ideas~
I also love Narita's message in this episode by the way: Reality is stranger than Fiction
It's so true..... frighteningly true. That's why reality is sometimes scarier ^^ Hehe.

[ THE ALIENS ARE REAL.... ? ]

(I love Shinra's expression upon hearing how wtf the alien video was... LOLz! And Celty checking if he's not an alien!! So cute xD)
No matter how much Shinra tells Celty, indirectly or directly, that aliens don't exist.... she's still believes in them. It's so cute when she's so frightened about them and believes everything that was said on TV. It would not be more difficult to convince her now that she has seen "aliens" herself, hahaha!
It's not a surprise that Walker and Erika also believed in such.... they're not an otaku duo and a fiction-loving duo, they're into the occult craze as well. They went as far as trying to call upon aliens, haha! It's so cute~ Like Celty, it would now be more difficult to convince them otherwise, because of those shiny flying things they saw in the sky. Haha!
The trio saw it differently though.... at least fireworks are closer to reality compare to aliens, haha!

[ SHIZUO NEVER FAILS IN BEING BADASS ]

(I missed his theme song... teehee)
Those "aliens" in the sky were mainly thanks to Shizuo.... who mainly provides to us some badass fun entertainment. Teehee.
My favorite is the tree part. He was shaking it at first but got pissed when the dude insulted his brother. YAY for theme song and tree swinging! Haha!
I think it was the first time we see their superior (someone higher than Tom)... looks like he could also tolerate Shizuo's... temper. Hehe.
It's nice that he could control his temper on women. It's just too awkward to see women flying in the sky like that ^^;

[ FANSERVICE DONE DECENTLY ]

(Pyon!)
Okayz, Shizuo is a personal fanservice to me and other Shizuo fans xD The actual fanservices are: Anri cosplay, the trio with animal ears, and the maid cafe. It's always very refreshing to see maids in a maid cafe just wearing their uniforms and acting cute.... not seductive or being sexually provocative that the other shounen/seinen series tend to do. *phew*
I think Masaomi's happiness is so shallow that he finds joy in being recognized to be hanging out with a babe with huge breasts and in a cosplay. Haha! But ah well, we know what truly made him happy during that moment....

[ SEEING THE TRIO TOGETHER AGAIN FEELS NOSTALGIC ]

(*sniff*)
So Masaomi dragged Anri and Mikado to do something that silly to have some memories on them. It looks like they are already expecting the time wherein their relationship won't be the same as before. They seem more prepared about it than I had anticipated when I watched the last episode. Oh this has been so sweet~

[ HE'S BEHIND EVERYTHING AGAIN ]

(Mr. Shiki.... crap, reminds me of the animanga series entitled "Shiki"... I freakin' miss it)
Well, sort of. Most of the dangerously wacky events are all Izaya's plotting, but it looks like Mr. Shiki also has a big involvement in it. We've seen the mafia war arcs among teens in the recent arcs of the first season, but in this episode it's the grown-up mafia version. Thus, more dangerous and... it's even international! Hehe. The act of the professionals are really different~

[ I MISSED YOU DARLING ]

(He's wearing something different! Too hot to wear favorite jacket, baby? Teehee~)
I LOVE YOU, IZAYA! I LOVE YOU, IZAYA! I LOVE YOU, IZAYA! I LOVE YOU, IZAYA! I LOVE YOU, IZAYA!
YOU'RE SUCH A SEXY BASTARD AS ALWAS!!! xD

[ OVERALL THOUGHTS ]

(WHY DIDN'T SHIZUO AND IZAYA WEAR THE ANIMAL EARS IN THIS EPISODE???!!!!)
Durarara!! doesn't disappoint as usual! This episode isn't just some random filler to somehow satisfy the fans who demand for more; It still made a connection to the events in the episodes in the series. It's not only focused in amusing the audience either, for it still delivers what it usually does: lots of action and well-thought (evil and crazy) plots! Haha! It may be pretty bizarre, yet it still has some intense, deep, and heartwarming scenes. This episode had been really wonderful~

4 comments:

abandonedfactory said...

I am so impressed by this team. It really had it all: excellent writing, excellent production, and excellent acting.

I miss this series. It always managed to be funny and exciting, with a touch of poignancy, and a dash of WTF? for good measure. And this extra did not disappoint. YAY!

Sapphire Pyro said...

@abandonedfactory
It's such a relief that DRRR!! had been handled by such an excellent team~

Hopefully there'll be more of this series because it's indeed so fun and exciting that it fails in disappointing us, hehe =D

Cheers!

ginta67 said...

OMG! I was wondering if you were gonna write about this ep!

I was totally fangirling over Izaya new wear as well!! Aww I miss his flurry coat and his girly v-neck!!

I DO love his new clothing tho! Long sleeves with a jacket over it? Totally different and not boring. That is our loveable Izaya!!

Oh did you know there ARE Izaya and Shizuo plushes?? We ALL CAN get Shizaya plushes to play with!!

So far there is a 4 plushes set (from Japanese crane games) and 2 BIG Izaya and Shizuo plushes in Nov!!! I can't wait to get them!! I just need to know where to preorder them. ^_^

Sapphire Pyro said...

@ ginta67
I can't miss a Durarara episode xD

Izaya looks gorgeous in anything. I think even if it's crossdressing, LOLz

Yepz, I knew about the plushes. So adorable~ Lucky you in being able to get them~

Post a Comment

Share it